دوچرخه سواری یکی از برترین تفریحات هست و میتواند شادابی بسیار خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد ، اگر دوچرخه سواری بلد نستید، همین هم اکنون در ادامه ما را دنبال نمایید.

 

1 – یک جای امن و بی خطر برای تمرین دوچرخه سواری پیدا کنید.  

 

سطوح سفت و بتونی برترین سطح برای دوچرخه سواری هست اما اگر از افتادن می ترسید، زمین چمن کوتاه نیز میتواند جایگزین مناسبی باشد هرچند که حفظ تعادل در این نوع زمین ها سخت تر هست. هر مکانی راکه برای تمرین دوچرخه سواری گزینش میکنید، مطمئن شوید که دارای زمینی صاف، با شیب ملایم باشد و فضای زیادی نیز برای دوچرخه سواری در اختیار داشته باشید. از مکان هاي پر رفت و آمد، با شیب تند و ترافیک چندان اجتناب کنید.

 

2 – هنگام دوچرخه سواری تمام مواد معدنی را برای یک سواری امن و بی خطر رعایت کنید.    

آموزش دوچرخه سواری

 

صندلی را پایین بیاورید تا جایی که بتوانید به راحتی پاهایتان را اطراف دوچرخه روی زمین قرار دهید.

ترمزها و باد چرخها را نیز چک کنید.

 

مراقب باشید که پاچه شلوار  یا دامن شما به چرخ دنده هاي دوچرخه گیر نکند. بهتر هست از شلوارک یا شلوارهایی با پاچه تنگ بهره گیری کنید.

 

از پوشیدن دمپایی، سندل و انواع کفش پاشنه دار خودداری کنید و کفش ورزشی بپوشید.

 

کلاه ایمنی فراموش نشود. همین طور می‌توانید برای ایمنی اکثر مخصوصا برای بچه ها از زانوبند و محافظ دست  نیز بهره گیری کنید.

 

3 – مطمئن شوید که طرز کار تمرزهای دوچرخه را میدانید.
- باتوجه به انیكه عضلات پای دوچرخه سواران قوی است و در حالت چرخش پدال ، مفصل ران و لگن حركتی تقریبا دورانی دارند تنه و بخصوص میان تنه دوچرخه سواران باید قوی و موزون باشد تا از فشارهایی كه به قسمت پایین كمر وارد می شود حفاظت كند ،‌ اگر دست و پای ورزیده به میان تنه ای ضعیف, مرتبط باشند مشكل ساز خواهد بود . از این رو قسمت پایین كمر اهمیت ویژه ای برخوردار است . بسته به نوع دوچرخه سواری استرس های متفاوتی به دوچرخه سواران وارد می شود . مثلا استرس و فشارهایی كه برروی یك دوچرخه سوار تایم تریال ( مسابقه دوچرخه سواری داخل سالن ) یك دوچرخه سوار كوهستان یكسان نیست . یك دكتر تراپیست می گوید: شخصی كه دوچرخه سوار تایم تریال بود برای درمان به او مراجعه كرد ، از ناحیه گردن و پایین كمر احساس ناراحتی می كرد . این حالت بدلیل قرار گرفتن و موقعیت نامناسب شخص در تمام طول مسابقه روی داده بود. او برروی دسته فرمان خم شده بود و از دنده های سبك برای سرعت زیاد استفاده كرده بود كه سبب خستگی عضلات پشت و كشیدگی و كوفتگی زیاد عضلات پشت گردن شده بود دوچرخه سوارهایی كه برای تفریح ركاب می زنند ، باتوجه به اینكه عضلات كمر آنها آمادگی كمتری دارد باید بطور مرتب حالت نشستن خود را عوض نمایند ( با جابجا شدن یا برخاستن از روی زین و تغییر موقعیت دستها بر روی دسته فرمان و شاخ گاوی ) با این كارها به عضلات و ماهیچه ها امكان استراحت و گردش خون مناسب را می دهند. اگر ستون فقرات قدری خمیده و قوس دار باشد راحت تر می توان شوك های وارده را جذب نمود و همچنین شخص راحت تر است نسبت به زمانی كه آیرودینامیكی سریع ( خوابیده روی فرمان ) به خود گرفته باشد.

آموزش دوچرخه سواری دوچرخه ,سواری ,عضلات ,سوار ,فرمان ,حالت ,دوچرخه سواری ,دوچرخه سوار ,دوچرخه سواران ,قسمت پایین ,سوار تایم ,آموزش دوچرخه سواری ,برای دوچرخه سواری , منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هر چی که بخوای موبایل نخست دانلود آهنگ جدید شاد ContentPublic آقای مهندس | Mr Engineer | رسادیتا-طراحی سایت,طراحی سایت حرفه ای,طراحی وب سایت اختصاصی